9D-grupper ENGELSKA: Muntligt
Hej!
På torsdag 11/5 och tisdag 16/5 kör vi muntlig del av låtanalysen i små grupper om 4-5 elever.
Instruktioner:
Vi sitter på stolar i en cirkel och jag ställer en fråga i taget till var och en.Ni ska turas om att prata. Jag styr samtalet lite, men ni får gärna prata fritt
så länge ni håller er till ämnet.
Frågorna kommer att vara knutna till låtanalysen.
Jag vill att ni ska improvisera lite och inte enbart tala innantill,
men det är okej att ha korta stödord med sig.
Ni ska inte läsa upp hela analysen från datorn,
men stödord är som sagt OK.
Exempel på frågor jag ställer kan vara:
Why did you choose this song?
What do you like about the song?
Who would you recommend this song to, and why?
What do you think is the message behind the song?
Självklart får ni betänketid. Det är helt ok om det är tyst emellanåt.
Ni ska inte stå framför gruppen och "presentera"/"redovisa" i vanlig ordning.
Syftet är främst att se hur väl ni kan föra ett samtal om ett specifikt ämne, återberätta, improvisera och svara på frågor i talad engelska.
Ni får hemskt gärna ställa frågor till varandra, för att visa att ni lyssnar och kan hålla igång ett samtal på engelska. Dessa punkter kommer jag att använda när jag bedömer er:
- Eleven kan tala engelska (med visst flyt/med flyt)
- Eleven kan återberätta på engelska (i viss mån/väl/väldigt väl)
- Eleven kan improvisera talad engelska (i viss mån/väl/väldigt väl)
Tisdag 16/5:
Exempel på frågor jag ställer kan vara:
Why did you choose this song?
What do you like about the song?
Who would you recommend this song to, and why?
What do you think is the message behind the song?
Självklart får ni betänketid. Det är helt ok om det är tyst emellanåt.
Ni ska inte stå framför gruppen och "presentera"/"redovisa" i vanlig ordning.
Syftet är främst att se hur väl ni kan föra ett samtal om ett specifikt ämne, återberätta, improvisera och svara på frågor i talad engelska.
Ni får hemskt gärna ställa frågor till varandra, för att visa att ni lyssnar och kan hålla igång ett samtal på engelska. Dessa punkter kommer jag att använda när jag bedömer er:
- Eleven kan tala engelska (med visst flyt/med flyt)
- Eleven kan återberätta på engelska (i viss mån/väl/väldigt väl)
- Eleven kan improvisera talad engelska (i viss mån/väl/väldigt väl)
- Eleven förstår talad engelska (i viss mån/väl/väldigt väl)
- Eleven kan integrera socialt, i samtal eller diskussion på engelska i någon mån
- Eleven kan integrera socialt, i samtal eller diskussion på engelska i någon mån
- Eleven kan presentera information på engelska
Detta är grupperna:
Torsdag 11/5:
Detta är grupperna:
Torsdag 11/5:
1: Linus, Daniel, Emma, Felix, Chaikla
2: Arzo, Albert, Yaasir, Farida
3: Alexander, Jonathan, Maria, Elias
3: Alexander, Jonathan, Maria, Elias
Tisdag 16/5:
1: Rassak, Abbe, Hugo, Mohammed
2: Benin, Fatima, Emelie
3: Aina, Saga, Sara, Freja
2: Benin, Fatima, Emelie
3: Aina, Saga, Sara, Freja
Tips:
Skriv några korta stödord om ni inte kommer ihåg era tankar om låten.
Snacka lite engelska med varandra innan för att värma upp.
Lycka till!
Skriv några korta stödord om ni inte kommer ihåg era tankar om låten.
Snacka lite engelska med varandra innan för att värma upp.
Lycka till!
Kommentarer
Skicka en kommentar